Εγκαινιάσθηκε η έκθεση φωτογραφίας του Άντρου Ευσταθίου

Εγκαινιάσθηκε η έκθεση φωτογραφίας του Άντρου Ευσταθίου

Εγκαινιάσθηκε η έκθεση φωτογραφίας του Άντρου Ευσταθίου 150 150 Evripides Art Gallery

Με ιδιαίτερη επιτυχία εγκαινιάσθηκε από τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Κώστα Καδή η έκθεση φωτογραφίας του Άντρου Ευσταθίου, «Nicosia International Airport», σε επιμέλεια του Μάριου Τeriade Ελευθεριάδη, στη Γκαλερί Ευριπίδη.

Ο κ. Κώστας Καδής κατά τον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στον αφηγηματικό αλλά και αποκαλυπτικό τρόπο, με τον οποίο καταγράφεται η εισβολή και κατοχή μέσα από τις φωτογραφίες του Άντρου Ευσταθίου, εκφράζοντας παράλληλα και τις ευχαριστίες του προς τους ιδρυτές της Γκαλερί Ευριπίδη, Νάσια και Κώστα Ευριπίδη, για τη συμβολή τους στην παρουσίαση της έκθεσης στην Αθήνα.

Από την πλευρά του, ο Κώστας Ευριπίδης, αφού ευχαρίστησε τον Υπουργό Κώστα Καδή για την τιμή, αναφέρθηκε στα μηνύματα της έκθεσης του Άντρου Ευσταθίου, υπογραμμίζοντας την συγκίνηση που προκαλεί σε όσους έζησαν την εισβολή στην Κύπρο και κάλεσε το αθηναϊκό κοινό να αγκαλιάσει την ξεχωριστή αυτή έκθεση.

Προσέφερε, επίσης, στον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού Κώστα Καδή, μια συλλεκτική φωτογραφία υπογεγραμμένη από τον Άντρο Ευσταθίου, καθώς και ένα ακόμη αντίγραφο για τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκο Αναστασιάδη, με την προσδοκία η έκθεση να ταξιδέψει στον απανταχού Κυπριακό Ελληνισμό.

Στη βραδιά των εγκαινίων παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του εικαστικού και επιχειρηματικού κόσμου, επιφανή στελέχη της Κυπριακής Κοινότητας στην Αθήνα, γνωστοί συλλέκτες, καθώς και αρκετοί φίλοι του Άντρου Ευσταθίου.

Στις φωτογραφίες του Άντρου Ευσταθίου το ερειπωμένο Αεροδρόμιο της Λευκωσίας παύει να είναι ένα στατικό αρχιτεκτόνημα και μεταλλάσσεται σε ζωντανό χώρο. Οι εικόνες καταγράφονται και εκτίθενται σαν ασύντακτες εκλάμψεις μνήμης, μιας ομάδας ανθρώπων, που έζησαν την τελευταία πτήση που προσγειώθηκε στις 20 Ιουλίου 1974.

Φορώντας τις στολές εκείνης της εποχής, απαθανατίζονται, μέσα σε ένα σκηνικό βγαλμένο από ταινία τρόμου, μοιάζοντας να αναμένουν την αναγγελία της επόμενης πτήσης.

Το ιστορικό της φωτογράφισης, περιπετειώδες και συναρπαστικό, περιγράφει με τον καλύτερο τρόπο την επιμονή, την αποφασιστικότητα και την τόλμη του εγχειρήματος του Κύπριου φωτογράφου, να ξεπεράσει τα αντικειμενικά εμπόδια, που σχετίζονταν με τις απαγορεύσεις στη «Νεκρή Ζώνη», αλλά και τα κλισέ, που συνοδεύουν ένα ιστορικό κτίριο, σύμβολο της διχοτόμησης και της «Πράσινης Γραμμής».

Όπως αναφέρει, «χρειάσθηκαν χρόνια μέχρι να ωριμάσει και να κατασταλάξει μέσα του η ιδέα της φωτογράφισης προσώπων στο ερειπωμένο Αεροδρόμιο της Λευκωσίας». Αρκετός χρόνος περισυλλογής μέσα σε μια άδεια αίθουσα αναμονής, σαν να ανέμενε ένα «σημάδι», που δεν άργησε να έρθει, καθώς το project αυτό, το βίωνε ως μια ανεξήγητη εμμονή.

Η έκθεση του Άντρου Ευσταθίου λειτουργεί σαν καθρέφτης για κάθε Κύπριο που έζησε την εισβολή, καθώς μέσα σε αυτές τις φωτογραφίες μπορεί να δει τον ίδιον του τον εαυτό, ενώ για τις νεότερες γενιές, σαν μηχανή του χρόνου, που ξαναζωντανεύει ένα ολόκληρο κομμάτι της νεότερης ιστορίας της Μεγαλονήσου.

Όσο για τον ίδιο τον Ευσταθίου «όσα χρόνια κι΄ αν περάσουν αυτή την δουλειά θα την κουβαλώ πάνω μου…» λέει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι αυτό το project τον χαρακτηρίζει πλέον ως φωτογράφο αλλά και ο ως άνθρωπο.