Καλωσήρθατε στον ιστότοπο Evripides Art Gallery

Παρακαλώ συμπληρώστε το mail σας, σε περίπτωση που επιθυμείτε να λαμβάνετε το newsletter μας.

Ξενάγηση στην έκθεση της Λίλας Παπούλα υπό τους ήχους των Bach, Haydn και Pichl

Σας περιμένουμε το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017 στις 12.30 σε ένα μουσικό-εικαστικό ταξίδι υπό τους ήχους των Bach, Haydn και Pichl στην έκθεση ζωγραφικής της Λίλας Παπούλα «Σ τοίχοι που έκρυβαν το πρόσωπό μας» η οποία συνεχίζεται μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου 2017 στον πρώτο ορόφο του νεοκλασικού της Ηρακλείτου 10 & Σκουφά στο Κολωνάκι.

 

Τρεις νέες Ελληνίδες μουσικοί: 

 

η Βασιλική Κρέη στο Φλάουτο, η Υβόννη Μέλισσα στο Βιολί και η Ιωάννα Λειβαδίτη στο Βιολοντσέλο(Τάξη Φλάουτου και Μουσικής Δωματίου Δημήτρη Φωτόπουλου) θα μας συνοδέψουν μελωδικά στη ζωγραφική της Λίλας Παπούλα και αμέσως μετά θα ακολουθήσει ξενάγηση στον χώρο της έκθεσης από την ίδια την ζωγράφο.

 

Όσα δεν αντιλαμβανόμαστε με την πρώτη ματιά θα τα διαισθανθούμε μέσα από την εναρμόνιση του ήχου και του ρυθμού, με την φόρμα και το χρώμα, με δημιουργική αφορμή το έργο και την ζωγραφική της Λίλας Παπούλα.

 

Είσοδος Ελεύθερη

 

Πρόγραμμα

 

Τα 4 Τρίο του «Λονδίνου» (Londoner Trios) για 2 φλάουτα και βιολοντσέλο – καθώς και τα Τρίο για φλάουτο, βιολοντσέλο και πιάνο Hob.XV: 15, 16 & 17 –  γράφτηκαν το 1791 από τον Joseph Haydn (1732 -1809), όταν ο συνθέτης που επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Αγγλία διαπίστωσε την προτίμηση και την αγάπη της Αγγλικής αριστοκρατίας για το φλάουτο και προόριζε το έργο για το κοινό αυτό. Εκδόθηκαν μάλιστα όλα το 1792 από τον Άγγλο εκδότη  John Bland.

Το 1ο Τρίο σε Ντο μείζονα που θα παρουσιαστεί, ακολουθεί τη διαδοχή γρήγορο – αργό – γρήγορο με πολλά δεξιοτεχνικά, ενεργητικά και λαμπερά στοιχεία στα γρήγορα μέρη αλλά και με μία ιδιαίτερα λυρική και μελωδική διάθεση στο μεσαίο αργό μέρος το οποίο μάλιστα μεταφέρει στην κοντινή Σολ μείζονα. Η αντικατάσταση του 2ου φλάουτου από το βιολί αποτελεί μια δόκιμη και συνηθισμένη εκδοχή αυτών των συνθέσεων.

 

Η πασίγνωστη «Άρια» του J. S. Bach (1685 – 1750) αποτελεί το αργό μέρος ανάμεσα στο εισαγωγικό 1ο Allegro και στους χορούς που ακολουθούν, Gavotte I & II, Bourrée και Gigue, της 3ης Ορχηστρικής Σουΐτας σε Ρε μείζονα. Η συγκίνηση που αναδίδεται μέσα από την αριστουργηματική της γραφή, χαρακτηρίζει ασφαλώς μία από τις κορυφαίες στιγμές του μεγάλου συνθέτη. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο δημοφιλής και που έχει μεταγραφεί σε πλήθος συνόλων και συνδυασμούς οργάνων.

 

Το Τρίο του πολύπλευρου και χαρισματικού Vάclav Pichl (1741 – 1805) σε Σιb μείζονα αντιθέτως είναι πρωτότυπο για τα 3 αυτά όργανα, σε 4 μέρη και θυμίζει μια μικρή συμφωνία. Το 1ο Allegro σε μορφή σονάτας, το 2ο Adagio σε ασματική μορφή, ο χορός το Menuetto και το Finale (Allegro). Εμφανείς οι επιρροές του από τη Βιεννέζικη Μουσική αλλά και από το ύφος του J. Haydn.

 

Βιογραφικά των μουσικών