Καλωσήρθατε στον ιστότοπο Evripides Art Gallery

Παρακαλώ συμπληρώστε το mail σας, σε περίπτωση που επιθυμείτε να λαμβάνετε το newsletter μας.

Εγκαινιάσθηκε η έκθεση Ερήνη Γκόνου “De Materia Magica”

Διάρκεια Έκθεσης: έως 24 Μαρτίου 2018 (Α΄όροφος)

 

Με ιδιαίτερη επιτυχία εγκαινιάσθηκε στην Evripides Art Gallery η νέα έκθεση της Ειρήνης Γκόνου «De Materia Magica», η οποία θα διαρκέσει έως τις 24 Μαρτίου 2018 ( Α’ όροφος).

 

Την καλλιτέχνιδα τίμησαν με την παρουσία τους, πολλοί φίλοι και συνάδελφοι, προσωπικότητες των Γραμμάτων και των Τεχνών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, γνωστοί συλλέκτες, καθώς και πλήθος φιλότεχνων, που παρακολουθούν και θαυμάζουν την εξέλιξη της πολυετούς εικαστικής της διαδρομής και εντυπωσιάστηκαν από τη νέα της δουλειά.

 

Ο τίτλος της έκθεσης “De Materia Magica” αποτελεί παράφραση του γνωστού έργου βοτανολογίας και φαρμακολογίας του Διοσκουρίδη De materia medica” που καταγράφει τις θεραπευτικές ιδιότητες των φυτών της Μεσογείου και αποτέλεσε πηγή άντλησης πολύτιμων πληροφοριών για την ανθρωπολόγο-εικαστικό, η οποία «αναπλάθει» έναν δικό της κόσμο, μέσα από την μελέτη και την ανάλυση διαφορετικών πολιτισμών και ανθρωπολογικών μοτίβων.

 

Στη νέα έκθεση της Ειρήνης Γκόνου τα πανιά και τα χαρτιά είναι εμποτισμένα με φυτικές βαφές. Είναι το ίδιο φυτό που συγχρόνως βάφει και θεραπεύει. Παράλληλα, στον ίδιο γεωγραφικό χώρο και κυρίως στις χώρες της Νότιας Μεσογείου η γραφή θεωρείται ότι έχει μαγική δύναμη και προστατευτικές ιδιότητες. Xρωματισμένο με τα αποστάγματα από φυτικές ύλες και τις προστατευτικές ιδιότητες από τα “γραμμένα” καλάμια, το αποτρεπτικό πανί μετατρέπεται σε ένα είδος προστατευτικής ασπίδας που κρατάει μακριά κάθε είδους κακές προθέσεις. Τα μεγάλων διαστάσεων αυτά έργα αιωρούνται στον χώρο αναδεύοντας πρωτόγονους φόβους και αγωνίες της συλλογικής μνήμης που καλούνται να κατευνάσουν.

 

Στο εισαγωγικό σημείωμα του καταλόγου της έκθεσης, που υπογράφει ο Γιώργης Μαγγίνης, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, διαβάζουμε για το έργο της καλλιτέχνιδας:

 

«Η Ειρήνη Γκόνου δεν παύει να μας ξαφνιάζει με το έργο της. Τα μορφολογικά χαρακτηριστικά των συνθέσεων και των εγκαταστάσεών της, τα θαμπά χρώματα, η μικρογραφική – για τους περισσότερους ακατάληπτη – γραφή, οι ξεθωριασμένες υφές, τα παλαιωμένα υλικά και η μικρή κλίμακα δεν προϊδεάζουν τον θεατή – ή μήπως τον μύστη; – για τη δύναμη που κατέχουν. Δεν παραπέμπουν σε ένα δεδομένο πάνθεον συμβόλων μήτε αντιστοιχούν στις εγνωσμένες ατραπούς της ιστορίας της τέχνης. Αντίθετα, κινούνται στο επίπεδο της βαθύτερης μνήμης, αναδιφώντας τα αποθέματα προεκκοσμικευμένων βιωμάτων, τότε που ο κόσμος συνολικά αλλά και κάθε κομμάτι του ήταν εμποτισμένα με ιερότητα. Η Ειρήνη Γκόνου κατασκευάζει μία γλώσσα ιερότητας παντρεύοντας υλικά που μοιράζονται ποικίλοι πολιτισμοί, από τις μαγικές κούπες της Παλαιστίνης μέχρι τις σούτρες των οάσεων κατά μήκος του Δρόμου του Μεταξιού».