Καλωσήρθατε στον ιστότοπο Evripides Art Gallery

Παρακαλώ συμπληρώστε το mail σας, σε περίπτωση που επιθυμείτε να λαμβάνετε το newsletter μας.

Μιχάλης Αμάραντος «Θραύσματα Χαρτιού»

Διάρκεια Έκθεσης:  10 Μαρτίου έως 5 Απριλίου 2018 (Ισόγειο)

 

Την ομορφιά των μικρών στιγμών, που προσπερνάμε καθημερινά αιχμαλωτίζει ο Μιχάλης Αμάραντος στη νέα του έκθεση «Θραύσματα Χαρτιού», η οποία εγκαινιάζεται στην Evripides Art Gallery το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018 στις 12:30 και θα διαρκέσει έως τις 5 Απριλίου 2018 (Ισόγειο).

 

Ο Μιχάλης Αμάραντος μεταμορφώνει «Θραύσματα Χαρτιού» σε ζωγραφικές ιστορίες, ζωντανεύοντας έναν παράλληλο κόσμο, γεμάτο ευαισθησία και συναίσθημα, στον οποίο, κυριαρχούν οι ανθρώπινες μορφές. Τα πρόσωπα, κατά κύριο λόγο, υπερμεγέθη και σε πρώτο πλάνο, επιχειρούν να υπερβούν τα συμβατικά όρια και να αφηγηθούν την δική τους ιστορία.

 

Τα σχέδια του Μιχάλη Αμάραντου μιλούν απευθείας στην καρδιά αναζητώντας κοινά σημεία αναφοράς, μέσα από την καθαρότητα των γραμμών τους και την ειλικρίνεια της έκφρασης. Αποπνέουν ελληνικό άρωμα, καθώς συνθέτουν στοιχεία της ελληνικής φύσης στη ζωγραφική πράξη, όπως πουλιά και φυτά, τα οποία υποδηλώνουν τις επιρροές του καλλιτέχνη από την παράδοση και τους μύθους.

 

Πουλιά προπομποί γεγονότων, κελευστές μηνυμάτων ή σημαδιακών χρησμών, ξεπροβάλλουν στο έργο του Αμάραντου, συντροφεύοντας τις αγωνίες των πρωταγωνιστών του.

 

Η προσήνεια με την οποία αντιμετωπίζει την ανθρώπινη φύση είναι δηλωτική της πρόθεσής του να φανερώσει την δική του αλήθεια, αυτή που αντικρίζουμε με τα μάτια της ψυχής και χαρακτηρίζει την αυθεντικότητα της εικαστικής του γραφής.

 

Εξίσου ξεχωριστά και τα μεταλλικά γλυπτά του Αμάραντου, προσεγγίζουν με αφοπλιστική αμεσότητα την ανθρώπινη μορφή, αφήνοντας τα αποτυπώματά τους πάνω στη σκέψη.

 

Όπως επισημαίνει η Ιστορικός Τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα στο κείμενό της, που προλογίζει τον κατάλογο της έκθεσης:

 

“…Ο Μιχάλης Αμάραντος μοιάζει ζωγράφος του οικείου, των απλών υλικών και των ιδιωτικών διαστάσεων, καθρέφτης των μικρών στιγμών. Άνθρωπος των συνηθειών, αγαπά το χαρτί, το μολύβι και το κάρβουνο, τα παστέλ και τις τέμπερες, γιατί τον απελευθερώνουν από τους περιορισμούς ενός συγκεκριμένου τόπου και χρόνου της ζωγραφικής πράξης. Σαν βγαλμένη μέσα από τις ζωγραφιές του, η ψηλόλιγνη φιγούρα του βρίσκει το αντίκρισμά της στα πολυάριθμα κεφάλια των τωρινών έργων του που παραπέμπουν σε μια ευγένεια άλλων καιρών και άλλων ρυθμών”.